سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دلایل خالی شدن گاز یخچال

اگر تا به حال به پشت یخچال های خود دقت کرده باشید احتمالا متوجه یک لوله کشی شبکه ای فلزی در پشت یخچال شده اید. این لوله ها از کندانسور، رادیاتور، یخ ساز، اواپراتور، کمپرسور و سایر نقاط یخچال عبور کرده اند. این لوله ها محل عبور گاز یخچال هستند . کمپرسور قبل  عملیاتی یخچال است که گاز را در مسیر این لوله ها به حرکت در می آورد. گاز یخچال در جا یخی یخچال تمامی سرمای خود را به مواد داخل جا یخی می دهد و خود گرم می شود و توسط کمپرسور دوباره به سمت مبرد یا گاز فشرده خنک کننده برگشت داده می شود.

یخچال های قدیمی از گاز آمونیاک استفاده می کردند. امروزه ولی به دلایل اثبات شده ای همچون سمی بودن، قابلیت انفجار و تاثیرات مخرب گاز آمونیاک بر مواد غذایی به هیچ عنوان دیگر از این گاز استفاده نمی شود . امروزه اما یخچال ها از گاز فریون استفاده می کنند که گازی ایمن و سالم است و به غیر از تاثیرات منفی که بر روی لایه اوزن دارد مشکل دیگری هنوز برای این گاز دیده نشده است.

وظیفه گاز رد یخچال و روش کار آن

دلایل خالی شدن گاز یخچال به وظیفه گاز یخچال در فرایند سیستم تبرید :

گفتیم که گاز در یخچال وظیفه خنک کنندگی را دارد. این گاز توسط در کمپرسور خنک می شود و با فشار زیاد به سمت اواپراتور هدایت می شود. سپس این گاز وارد محیط یخچال می شود، و در یخچال باعث ایجاد خنکی می شود و در بالاترین نقطه دوباره توسط کمپرسور مکیده می شود  و برگشت داده می شود. این کار چون دائما انجام می شود باعث خنک شدن یخچال می شود. با تنظیم دما در یخچال میزان خنک کنندگی داخل هر یک از قسمت ها بخصوص در یخچال های جدید تعیین می شود.

جهت مشاهده ادامه مطلب به سایت اف ایکس سنتر مراجعه کنید..